34,4696$% 0.09
36,3885€% 0.25
43,5931£% 0.33
2.864,41%0,98
2.584,83%0,89
9.409,65%0,21
Son yıllarda popülaritesi hızla artan flört uygulamaları, kullanıcıların dikkatini çekmekle kalmayıp, aynı zamanda onları bağımlı hale getirerek sürekli harcamalar yapmaya yönlendiriyor. Uzmanlar, bu uygulamaların video oyunlarındaki “ganimet kutuları” ile benzerlik taşıdığını belirtiyor.
Sanal Flört Uygulamaları Kumar Gibi Bağımlılık Yaratıyor
İngiltere’de gerçekleştirilen bir araştırma, flört uygulamalarının kullanıcıları sürekli yeni özellikler satın almaya zorladığını ortaya koydu. Leeds Üniversitesi’nde “aşk ve ilişkiler” üzerine araştırmalar yürüten Luke Brunning, sanal flört uygulamalarının bağımlılık yaratma potansiyeline sahip olduğunu vurguladı. İngiliz “Observer” gazetesinin haberine göre, bu uygulamalar, kullanıcıları daha fazla “kumar ürünü” satın almaya teşvik ederek yılda yüzlerce sterline mal olabiliyor.
Daha Fazla Para, Daha Fazla Özellik
Tinder, Bumble, Hinge gibi popüler flört uygulamaları, kullanıcılarına daha fazla ödeme yapmaları durumunda daha fazla eşleşme, profil görünürlüğü ve buluşma olasılığı sunuyor. Match Group‘un eski çalışanlarından biri, “Bu platformların tek amacı kazanç sağlamak. İnsanları ücretli özelliklere çekmek için her türlü stratejiyi kullanıyorlar” dedi. Statista‘ya göre, İngiltere’de 4,4 milyon yetişkin çevrimiçi flört platformlarını kullanıyor ve bu kullanıcıların dörtte biri, uygulamalara ödeme yapıyor. Bu uygulamalar, yıllık 150 milyon sterlin gibi bir kazanç elde ediyor.
Yanıltıcı Eşleşmeler ve Algoritmalar
Sanal flört uygulamaları, kullanıcıları gerçek eşleşmeler bulmaktan çok, onları platformda tutmayı hedefliyor. Bir kaynak, “Algoritmalar, gerçek eşleşmeler yerine yanıltıcı eşleşmeler gönderiyor. Bu durum, kullanıcıların uygulamada daha uzun süre kalmasına neden oluyor ve onları yeni özellikler satın almaya yönlendiriyor” şeklinde ifade etti.
Toplu Dava Açıldı
ABD’de, Hinge, OkCupid ve Plenty of Fish gibi popüler flört uygulamalarının sahibi olan Match Group şirketine toplu dava açıldı. Davada, “Match, kullanıcıları sürekli bir ödeme-oynama döngüsüne sokmak için bağımlılık yaratan tasarımlar geliştiriyor” denildi.
Kaynak: Timetürk
Ünlü Ebeveynlerin Gölgesindeki Hayat: Gwyneth Paltrow ve Lily Allen’ın Deneyimleri